Okul Öncesi Etkinlik Planı | Zıt Kavramlar Hareketli – Hareketsiz

0
580
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Zıt Kavramlar Hareketli - Hareketsiz
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Zıt Kavramlar Hareketli - Hareketsiz

Okul Öncesi Etkinlik Planı | Zıt Kavramlar Hareketli – Hareketsiz

Etkinlik Türü: Oyun, Türkçe (Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)

Yaş Grubu: 5 + Yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1   : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2   :Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.

Dil Gelişimi

Kazanım 6   : Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:
Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.

Kazanım 7   : Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.

Motor Gelişim

Kazanım 4   : Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.

Kazanım 5   : Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde dans eder.

ÖĞRENME SÜRECİ

Okul Öncesi Etkinlik Planı | Zıt Kavramlar Hareketli – Hareketsiz Öğretmen çocuklara kelime oyunu oynayacaklarını söyler. Ben hareketli dediğim zaman bana hareket eden bir varlık, hareketsiz dediğim zaman hareket etmeyen bir varlık adı söyleyin der. Örneğin; insan hareketli- sandalye hareketsiz, kuş hareketli- ağaç hareketsiz, arı hareketli- çiçek hareketsiz gibi… Bazen canlı varlıklar da hareketsiz kalabilir. İnsanlar, hayvanlar hiç kıpırdamadan hareketsiz kalabilir. Bazı cansız varlıklar da hareket edebilir. Onlar bazı güçlerle hareket ederler. Örneğin bisiklet insan gücüyle hareket eder, Arabanın motoru benzinle çalışır ama onu hareket ettiren insandır. Bu açıklamalardan sonra öğretmen hadi şimdi hareketli ve hareketsiz bir oyun oynayalım der. Hareketli bir müzik açar. Çocuklar dans ederler. Müzik durunca çocuklar heykel gibi donup kalırlar. Bir süre hareket etmeden dururlar. Tekrar müzik açılır, tekrar dans edilir. Müzik durunca tekrar heykel olunur. Çocukların isteği doğrultusunda oyuna devam edilir. Bilmeceler sorulur.

“Ben giderim o gider, ben dururum o durur” (Gölge)

“Ben giderim o gider, yanımda tin tin eder” (Baston)

Bisiklete binme, araba sürme, uçak gibi uçma, kuş gibi kanat çırpma, rüzgarda sallanan çamaşırlar, yapraklar vb. gibi öykünmeler yapılır ve durulur.

“Dalda durur, elde durmaz, hokkabaz mı hokkabaz” (Kuş) Ardından;

Çalışma sayfaları dağıtılır. “Arda ile Robidik bisikletleriyle eve gidecekler. Robidik bisikletine binmiş, Arda da bisikletinin yanında duruyor. Arda’nın bisikleti hareketsiz. Robidik ve bisikleti ise hareket halinde. Çerçeve içindeki hareketli varlıkları daire içine alalım, hareketsiz olan varlıkların üzerine de çarpı işareti koyalım. Hayal bulutlarının birinin içine hareketli diğerinin içine ise hareketsiz olan varlıkların üzerine de çarpı işareti koyalım. Hayal bulutlarından birinin içine hareketli, diğerinin içine ise hareketsiz bir varlık resmi çizelim.” Yönergesi verilir.

Materyaller     :

Sözcükler        :

Kavramlar      : Zıt (hareketli-hareketsiz)

Aile katılımı    :

Değerlendirme:

Hangi varlıkla hareketlidir?

-Hangi varlılar hareketsizdir?

-Sınıfımızda hangi varlıklar hareketsizdir?

-………………………………………….

-………………………………………… 

Uyarlama         :

Nazire TORUNOĞLU

Diğer etkinliklerimiz için ETKİNLİKLER sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Akıllı Robidik Eğitimi Satın Alın