Okul Öncesi Etkinlik Planı | Papatya

0
425
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Papatya
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Papatya

Okul Öncesi Etkinlik Planı | Papatya

Etkinlik Türü: Türkçe, sanat (bütünleştirilmiş büyük grup, büyük grup bireysel etkinlik)

Yaş grubu: 5 + yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri: Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Kazanım 17. Neden/sonuç ilişkisi kurar.

Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler.

Dil Gelişimi

Kazanım 2. Sesini uygun kullanır.

Göstergeleri: Konuşurken/ şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/ şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.

Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.

Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.

Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.

Sosyal ve Duygusal Gelişim

Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

Göstergeleri: Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

Motor Gelişim

Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

Göstergeleri: Malzemeleri keser, yapıştırır, değişik şekillerde katlar. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

Öz Bakım becerileri

Kazanım 6. Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır.

Göstergeleri: Çevre temizliği ile ilgili araç ve gereçleri kullanır.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen daha önceden hazırladığı papatyaları (istediği malzemeyi kullanabilir) çocukların başlarına koyar. Başlarına dokunarak “bir beyaz papatya, iki beyaz papatya, üç beyaz papatya……. diye hepsini sayar. Ardından “Papatya “ şiirini önce kendisi söyler, sonra hep birlikte çocuklarla tekrar ederek söylerler.

Papatya

Bembeyaz papatya

Seni sevdim unutma.

Daha karlar erimeden

Soğuk rüzgarlar dinmeden

Güneş her yeri ısıtmadan

Tir tir üşüyeceksin sen.

Aceleciliğin yüzünden

Renkli elbiseler giymeden

İlkbaharı müjdeleyen

Beyaz bir çiçeksin sen

Bembeyaz papatya

Seni sevdim unutma.     Nazire TORUNOĞLU

Öğretmen  çocuklara “Papatya” masalını okur.

PAPATYA MASALI

Yıllardan bir yıl ama hangi yıl unuttum. Kış uzadıkça uzamış. Çocuklar burunlarını cama dayamış, ağaçlarda yaprak, yerlerde papatya çiçekleri, havada kuş görebilmek için her yere bakıp durmuşlar. Ama ‘buvv’ diye esen rüzgardan, bembeyaz kardan başka bir şey görememişler.

Toprağın altında da ilkbaharı bekleyen çiçekler ha olgunlaştı ha olgunlaşacaklarmış ama kökler yoluyla gelen haberler hep aynıymış. Kış biraz daha uzayacakmış. İlkbahar güneşi yol hazırlığını bitiremedi. O zaman gelincik kırmızı tuvaletinin üstündeki yeşil mantosuna biraz daha sarılıp “bu gidişle giysim buruş buruş olacak” diye dertleniyor; Mini mini mineler mavi başlarını sallayıp biz de bu gidişle daha yukarı çıkamadan donup kalacağız diye üzülüyorlarmış.

Öteki çiçekler de üzülüyorlarmış ama daha renklerini seçemedikleri tuvaletlerini tamamlayamadıkları için o kadar endişelenmiyorlarmış.

Menekşe mor renkte, tarla çiçeği mavi, papatya ortası sarı etekleri beyaz giysilerini yeni yeni bitiriyorlarmış. İçlerinden yalnız biri ne toprak anadan renk seçiyor ne de giysisini ütülüyormuş.

Bu çiçeğin bütün düşüncesi bir an önce yer yüzüne çıkmak çiçek masallarında anlatılan çocukları görmekmiş. Ah bir yer yüzüne çıksam diyormuş da başka bir şey demiyormuş. Kış uzadıkça onunda sabrı tükeniyormuş, tabi o yüzden bir gece herkes uyurken yavaşça yerinden kalkmış bir ağacın köklerini izleye izleye toprağın üstüne çıkmaya başlamış. Bütün gece soluk almadan tırmanmış da tırmanmış.

Güneşin sarı başı dağın tepesinden görünürken o da başını topraktan dışarı uzatmış. Koca güneş, bembeyaz karlar üstünde bir çiçek görünce şaşırmış kalmış. “Daha uyanamadım galiba” diye gözlerini ovuşturmuş. Daha fazla parlamaya başlamış bütün gece karları savuran rüzgarın da şaşkınlığı ondan az değilmiş.

“Yani olacak şey mi bu, karların ortasında bir çiçek yorgunluktan serap görmeye başladım galiba, en iyisi gidip biraz dinleneyim” deyip esmekten vazgeçmiş.

O zaman da güneş bunda bir iş var rüzgar çekildi gitti herhalde ilkbahar geliyor, zaten bu çiçek de bunu gösteriyor” demiş ve biraz daha ısıtmalı çevreyi diye düşünmüş. Bütün bunlar olurken yaramaz çiçek soğuktan tir tir titriyor “Ah ben ne yaptım, soğuktan neredeyse kuruyup gideceğim, ne diye herkesi beklemedim sanki” diye ağlıyormuş.
Onun sesini duyan saka kuşu “hey şuraya bakın, bir çiçek, kalkın kalkın hepiniz, bahar gelmiş!” diye bağırmış.

Bu sevinçli haberi duyan ağaçlar durur mu? Artık hemen dallarını gererek uyanmaya başlamışlar, bir anda her şey değişmeye başlamış. İlkbaharı getiren yaramaz çiçek aceleciliği yüzünden kendine renkli bir elbise giymeyi unuttuğu için sadece beyaz yapraklara sahip olmuş ve ona herkes papatya adını vermiş.

O gün bu gündür papatya çiçeği hiç acelecilik huyundan vazgeçememiş. O yüzden de her zaman baharın gelişini bize ilk papatyalar müjdelemiş. Siz de Mart ayında papatyaların kırlarda açtığını görürseniz, bilin ki bahar gelmiştir.
Andersen Masalları

Öğretmen masalı okuduktan sonra masalla ilgili sorular sorar

-Masalda adı geçen yıl neler olmuş?

– Aceleci çiçek ne yapmış?

-Aceleci çiçeği gören rüzgar, güneş ne yapmışlar?

-Aceleci çiçek ne renkmiş?

-Aceleci çiçeğin adı neymiş?

-………………..

Öğretmen çocuklar arasında rol dağılımı yaparak masalı hep birlikte dramatize ederler.

Hep birlikte sevinç çığlıkları atılır. Yaşasınnnnnnnn  ilkbahar geldiiiiii……..

Dramatizeden sonra masalara geçilir. Öğretmen çocukların yardımıyla büyük boy kağıtlar, makaslar, pastel boyalar, yapıştırıcılar, şeritler halinde kesilmiş beyaz kağıtlar, sarı küçük daireler  dağıtır. Sarı daireler çocukların istediği şekilde büyük boy kağıdın üzerine yapıştırılır.

Beyaz şeritler iki ucu üst üste gelecek şekilde yapıştırılır. Sonra sarı dairenin etrafına yapıştırılır beyaz papatya yapılır. Daha sonra çocuklar pastel boyalarla masalda geçen olayların resmini yaparlar. Resimler bitince öğretmen çocukların isimlerini yazar ve çalışmaları sergiler.

Materyaller: Büyük boy beyaz kağıtlar, makaslar, pastel boyalar, yapıştırıcılar, sarı renkli kağıt daireler, beyaz kağıttan şeritler. Çocuklar için hazırlanmış papatyalar.

Sözcükler:

Kavramlar:

Aile katılımı:

Değerlendirme:

-Çiçeğin adı neymiş?

-Çiçek ne renkmiş?

-Çiçek hangi mevsimi müjdeliyormuş?

-Başka hangi renk çiçekler varmış?

-Uyarlama:

Papatya Çizimi indirmek için tıklayın

Nazire TORUNOĞLU

Diğer etkinliklerimiz için ETKİNLİKLER sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.