Okul Öncesi Etkinlik Planı | Mor Renk

0
101
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Mor Renk
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Mor Renk

Okul Öncesi Etkinlik Planı | Mor Renk

Etkinlik Türü: Türkçe, Sanat, Fen (bütünleştirilmiş büyük grup- büyük grup bireysel etkinlik)

Yaş Grubu     : 5 + Yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim 

Kazanım 1   : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Kazanım 2   : Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.

Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Kazanım 5   : Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın rengini söyler.

Kazanım 8   : Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.

Kazanım 17 : Neden-sonuç ilişkisi kurar.

Göstergeleri: Bir olayın olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

Dil Gelişimi

Kazanım 2   : Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.

Kazanım 5   : Dili iletişim amacıyla kullanır. 

Göstergeleri: Sohbete katılır.  Konuşmak için sırasını bekler.

Kazanım 7   : Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.

Motor Gelişim

Kazanım 4   : Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

Göstergeleri: Değişik nesneler kullanarak resim(baskı) yapar. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar. Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen çocuklara bugün Mor Renk öğreneceklerini söyler. Rengi mor olan neler biliyorsunuz diye sorar. Alınan cevaplardan sonra öğretmen mor renkli sebze ve meyvelerin resimlerini gösterir.

Sağlığımız için ne kadar önemli olduklarını anlatır. Pekiii mor renk nasıl elde ederiz? Diye sorar. Mor rengi kırmızı ve mavi renklerini karıştırarak elde ederiz. İsterseniz deneyelim. Çocuklara beyaz kağıtlar ve kırmızı-mavi pastel boyalar, parmak boyaları verir. Çocuklar istedikleri gibi renkleri birbirine karıştırarak mor rengi elde etmeye çalışırlar. Öğretmen daha önce yaptığımız gibi su şişesine kırmızı ve mavi grapon kağıtlarını koyalım ve su dolduralım. Bir süre sona suyun ne renk olduğuna bakalım der. İsterlerse herkes kendi başına bir şişenin içine yapabilir.

Öğretmen çocuklardan okula birer küçük mor lahana getirmelerini istemiştir. Mor lahalar sapına yakın bir yerden kesilir. Lahanalardan birinin yapraklı kısmını öğretmen doğrar ve sıcak suya koyar bekletir. Diğerlerini salata yapmak için mutfağa koyar.

Lahana yaprakları sıcak suda beklerken öğretmen çocuklara lahana baskısı yapacaklarını söyler. Herkesin kesilmiş lahanasını verir. Beyaz kağıtlar, suluboyalar, fırçalar, su kaplarını dağıtır. (Bu işleri yaparken çocuklardan yardım isteyebilir.) Suluboyaların içinde mor renk varsa çocuklar lahanalarını mor renge boyarlar ve kağıtlara basarlar. Eğer mor rengi yoksa kırmızı ve mavi renklere boyayıp basarlar. Baskı bittikten sonra sergilenir. Masa toplanıp kaldırılır. Bu sefer masaya sıcak suda bekleyen mor lahana getirilir. Lahananın suyunu saldığı gözlemlenir. Öğretmen lahanaları sıkıp çıkarır. Suyunu iki ayrı bardağa, kaba koyar. Her  ikisi de mordur. Bardaklardan birine limon sıkar ve renk değişimi gözlemlenir. Limonun asitli olduğu ve renk açıcı özelliği bulunduğu anlatılır. Deney malzemeleri kaldırılır.

Öğretmen çocuklarrrrr bugün ne çok şey öğrendik değil mi? Der. Ardından hep birlikte “Mor” şiirini yüksek sesle okurlar. (Önce öğretmen, sonra çocuklar)

Patlıcan, pancar, mor lahana

Hepsinden ye doya doya

Ahududu, böğürtlen, mor üzüm

Ne güzeldir iki gözüm

Yaban mersini, mor erik

Sağlık, enerji, güzellik,

Mor, mor, mor,

Kırmızı- mavi oldu mor.   Nazire TORUNOĞLU

Çalışma sayfaları dağıtılır. “Robidik, arkadaşlarına kukla gösterisi yapıyor. Robidik’in kuklası mor renk te. Kuklanın rengine bakalım. “KUKLA SAHNESİ” yazan tabelanın kesik çizgilerini ok işaretleri yönünde çizerek birleştirelim. Mor renge boyayalım. Seyirci sayısını gösteren sandalyeyi daire içine alalım.” Yönergesi verilir.

Materyaller : Pastel boyalar, parmak boyaları, beyaz kağıtlar, su şişeleri, kırmızı-mavi krapon kağıtları, mor lahana, büyükçe bir kap, sıcak su, iki bardak, limon, suluboyalar, fırçalar, kağıtlar…

Sözcükler         : Asit

Kavramlar       : Renk(Mor)

Aile katılımı     : Okula küçük bir mor lahana gönderiniz.

Değerlendirme:

Mor rengi elde etmek için hangi renkleri karıştırdık?

-Lahana hangi renkti?

-Limon sıktığımız mor lahana suyu ne renk oldu? Neden?

-Sınıfımızda başka mor renkli neler var?

-……………………………………….

-……………………………………….

Uyarlama:

 Nazire TORUNOĞLU

Diğer etkinliklerimiz için ETKİNLİKLER sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Akıllı Robidik Eğitimi Satın Alın