Okul Öncesi Etkinlik Planı | Dünya Turu

0
1720

Okul Öncesi Etkinlik Planı | Dünya Turu

GÜNLÜK ETKİNLİK PLANI

Etkinlik Türü: Türkçe-Drama (Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)

Yaş  Grubu: 5 + Yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1   : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 10 : Mekanda konumla ilgili yönergeleri uygular.

Göstergeleri: Harita ve krokiyi kullanır.

Dil Gelişimi

Kazanım 2   : Sesini uygun kullanır.

Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.

Kazanım 5   : Dili iletişim amacıyla kullanır.

Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimikleri kullanır.

Kazanım 6   : Sözcük dağarcığını geliştirir.

Göstergeleri: Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.

Kazanım 7   : Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.

Kazanım 8   : Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.

Motor Gelişim

Kazanım 1   : Yer değiştirme hareketleri yapar.

Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür.

Kazanım 5   : Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder.

Göstergeleri: Müzik ve ritm eşliğinde dans eder. Müzik ve ritm eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Özbakım Becerileri

Kazanım 5    : Dinlenmenin önemini açıklar.

Göstergeleri : Dinlendirici etkinliklere katılır.

Kazanım 7   : Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.

Göstergeleri: Tehlikeli olan durumları söyler.

Kazanım 8   : Sağlığı ile ilgili önlemler alır.

Göstergeleri: Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.

Sosyal ve Duygusal Gelişim

Kazanım 9   : Farklı kültürel özellikleri açıklar.

Göstergeleri: Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.

Kazanım 12 : Değişik ortamlardaki kurallara uyar.

Göstergeleri: Nezaket kurallarına uyar.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen çocuklara  “Dünya Çocuk Günü” ile ilgili bilgi verir. Her yıl Ekim ayının ilk Pazartesi günü “Dünya Çocuk Günü” olarak kutlanır.(Çocuklarla sohbet edilirken öğretmen dünya çocuklarından oluşan bir CD hazırlayabilir ve gösterebilir)

Her millet kendi çocuğuna geleceği olarak bakar. Çocuklar yarının büyükleridir. Çocuk çiçektir. Çocuk sevildikçe mutlu olur. Çocuklar geleceğin yöneticisi ve güvencesidirler. Onların beslenme, barınma ve eğitimi her toplum için çok önemlidir. İnsanlığın mutluluğu, dünyamızın güzelleşmesi, çocukların korunması ve iyi yetişmesine  bağlıdır.

DÜNYA ÇOCUKLARI

Rengimiz farklı olsun
Ayrı olsun dilimiz
Ne de olsa dünyamız
Ortak gezegenimiz
Ayrı kıtadan gelip

Hep el ele verelim
Büyüklere barışı
Gelin biz gösterelim
Sevgi ve dayanışma
Ortak ilkemiz olsun
Sağlıklı ve özgürce
Gönüller sevgi dolsun.

Şiirden Sonra öğretmen “çocuklarrrrr şimdi sizinle dünya turuna çıkacağız “ der. “Haydi ilk önce Amerika’ya Kızılderililerin yanına gidelim. Çocuklarla beraber Kızılderililerin kabilesine gidilir. (Kostüm ve aksesuar kullanılabilir) Çocuklar şimdi biz de birer Kızılderiliyiz.  Haydi odun toplayıp ateş yakalım sonra da ateşin etrafında dans edelim. Danstan sonra öğretmen haydi şimdi buradaki arkadaşlarımıza hoşça kalın diyelim ve Kuzey Kutbu’na gidelim. Kuzey Kutbu’na doğru yola çıkılır. Öğretmen, “çocuklar kutuplar çok soğuk, her yer buz o yüzden üzerimizi çok sıkı giyelim” der. Şimdi de kutuplardaki arkadaşlarımıza merhaba diyelim. Sonra kutuplardaki çocuklarla beraber balık tutarlar. Olta atılır, beklenir. Balık geldi deyince oltalar çekilir. Sonra tutulan balıklar sayılır. Ateş yakılır, balıklar pişirilir. Hep birlikte yenilir ve yemekten sonra vedalaşılır. Kutuplardan sonra öğretmen şimdi de Mısır’a gidelim der. Mısır’a doğru yola çıkılır. Öğretmen çocuklara “çocuklar yalnız Mısır çok sıcak montlarımızı çıkaralım” der ve montlar çıkarılır. “İşte çocuklar Mısır’dayız. Şimdi de Mısır’da ki arkadaşlarımıza merhaba diyelim. Merhabaaaaa….” “ Çocuklar Mısır çok sıcak ve burada çöller var, yürümek çok zor her yer kum. O yüzden haydi develere binelim” der. Develere binilir, dolaşırken “ Aaaaa bakın Piramitler ne kadar da büyükler değil mi? Piramitlere gelinir ve gezilir. Geziden sonra Mısır’daki arkadaşlara hoşça kalın denir ve Havai’ye gitmek için yola çıkılır. Havai’ye gelince denize girilir, yüzülür, hula dansı yapılır. Daha sonra öğretmen “ Çok yorulduk biraz kumlara uzanalım” der. Kumlara uzanılır, güneşlenilir. Güneşlendikten sonra toplanılır ve hoşça kalın diyerek okula doğru yola çıkılır. (İstenilirse daha çok ülkeye gidilebilir. Ülke müzikleri kullanılabilir. ) (Ülkelerle ilgili görseller hazırlanabilir.) Okula döndükten sonra dünya haritası üzerinde gidilen ülkeler çocuklara gösterilir.

Materyaller     : Ülkelere ait sembolik kostümler, aksesuarlar.

Sözcükler        : Kutup, Piramit,  hula dansı

Kavramlar      : Yön/Mekanda Konum (Uzak)

Aile Katılımı   : Dünya haritası üzerinde ülkemizi ve yaşadığınız yeri bulun ve anlatın.

Değerlendirme:

-Farklı ülkelere yaptığımız hayali yolculuk size neler hissettirdi?

-Siz hiç başka bir ülkeye gittiniz mi?

-Farklı ülkelerdeki çocuklar size benziyor muydu?

– Dilini bilmediğiniz başka ülkelerin çocuklarıyla nasıl anlaşabilirsiniz?

-…………………………………………………..

-…………………………………………………..

 

Uyarlama: