Okul Öncesi Etkinlik Planı | Boş – Dolu

0
2316
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Boş - Dolu
Okul Öncesi Etkinlik Planı | Boş - Dolu

Okul Öncesi Etkinlik Planı | Boş – Dolu

Etkinlik Türü: Oyun, müzik (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim 

Kazanım 1   : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 4   : Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Dil Gelişimi

Kazanım 1   : Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri:
Sesin kaynağının ne olduğunu söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.
Kazanım 7   : Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.

Motor Gelişim

Kazanım 3   : Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder.

Kazanım 4   : Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri kaptan kaba boşaltır. Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.

Kazanım 5   : Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri:
Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar. Nesneleri kullanarak ritim çalışması yapar.

Kazanım 6   : Sözcük dağarcığını geliştirir

Göstergeleri:  Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Zıt anlamlı sözcükleri kullanır.
Sosyal-Duygusal Gelişim

Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen bir gün öncesinden herkesin birer plastik bardak getirmesini ister. Sınıfı iki gruba ayırır. Herkesin eline plastik bardaklar verir. Grupların önüne içi su dolu birer kova koyar. Belli bir uzaklığa da içi boş birer kova koyar. Öğretmen, şimdi sırayla önümüzdeki kovadan bardağımıza su doldurup boş kovaya götürüp dökeceğiz. Suyu döken kişi ait olduğu sıranın arkasına geçecek der. Oyun yarışma havasında kovalar boşalıncaya kadar devam eder. Kovasını önce boşaltan grup alkışlanır. Dolu kovalar doluyken boşaldı, boş kovalar doldu.

Çalışma sayfaları dağıtılır. “Resmi inceleyelim. Kedicik çok aç. Önündeki mama kabı boş. Yelda dolu mama kabıyla ona doğru geliyor. Kediciğin karnı şimdi doyacak. Kedicik mamasını yedi, şimdi karnı tok. Boyanmamış mama kaplarına bakalım. Dolu olan kapları mor renge boyayalım. Boş kapları ise çizerek içlerine mama dolduralım.” Yönergesi verilir.

Oyundan sonra çember şeklinde yere oturulur. Öğretmen bir gün öncesinden çocuklardan evde kimin varsa flüt getirmesini istemiştir. Önce öğretmen flütle bir şarkı çalar. Flütü nasıl çaldığına dair çocukların dikkatini çeker. Flütün üstünde boş delikler vardır. O delikler parmaklarla kapatıldığı zaman flüt değişik sesler çıkarır. Bu denemeleri çocukların da yapmasını ister. Önce bir ses çıkarılır. Sonra iki ses arasında ritmik bir çalışma yapılır. Flütü olmayan çocuklar el çırparak ritme eşlik ederler.

Çalışma sayfaları dağıtılır. “Robidik yaz günlerinde yaptıkları bir eğlenceyi hayalinde hatırlamış. Arda flüt çalıyor. Robidik ve Yelda ise müziğin ritmine uygun dans ediyorlar. Haydi biz de flüt çalıyormuş gibi taklit yapalım. Flüt ile seslendirilmiş “Merdiven” şarkısını dinlerken ellerimizi birbirine vurarak ritim tutalım. Boyanmamış flütlerin birini mor, diğerini turuncu renge boyayalım. Flütlerin üzerindeki delikleri sayalım. Kaç delik saydı, söyleyelim.” Yönergesi verilir.

Materyaller      : Kova, plastik bardak, flüt.

Sözcükler         :

Kavramlar       : Miktar (Boş-dolu)

Aile katılımı    :

Değerlendirme:

-Boş kovaları doldururken neler hissettiniz?

-Sıra beklerken neler hissettiniz?

-Çaldığınız müzik aletinin ismi neydi?

-Nasıl ses çıkarıyordu?

-Başka bir müzik aleti çalmak ister miydiniz?

-………………………………………….

Uyarlama        :

Nazire TORUNOĞLU

Diğer etkinliklerimiz için ETKİNLİKLER sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Akıllı Robidik Eğitimi Satın Alın