Okul Öncesi Etkinlik Planı | 5 Rakamı

0
4088
Okul Öncesi Etkinlik Planı | 5 Rakamı
Okul Öncesi Etkinlik Planı | 5 Rakamı

Okul Öncesi Etkinlik Planı | 5 Rakamı

Etkinlik Türü: Türkçe, müzik, matematik, oyun (bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)

Yaş Grubu: 5 + Yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1   : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım 4   : Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Dil Gelişimi

Kazanım 2   : Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.

Kazanım 7   : Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.

Motor Gelişim

Kazanım 2   : Denge hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Konma ile ilgili denge hareketlerini yapar.

Kazanım 4   : Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Kalemi doğru tutar. Kalem kontrolünü sağlar.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen, çocukların sandalyelere oturmalarına yardımcı olur. “Filler” adlı parmak oyununu oynatır.

-Hayvanat bahçesinde bir büyük fil varmış (başparmak kaldırılır)

-Bir tane daha gelmiş, olmuş iki tane fil (İşaret parmağı kaldırılır)

-İki büyük fil ağacın altında duruyorlarmış. Bir tane daha gelmiş, olmuş üç tane fil (Orta parmaklar kaldırılır)

-Üç büyük fil nehir kenarında duruyorlarmış. Bir tane daha gelmiş, olmuş dört tane fil. (Yüzük parmağı kaldırılır)

-Dört büyük fil arı kovanının yanında duruyorlarmış. Bir tane daha gelmiş, olmuş beş tane fil. (Serçe parmak kaldırılır)

-Sizin görmeniz için dizilmiş beş büyük fil

– 1, 2, 3, 4, 5. (Bir elin beş parmağı sıra ile kaldırılır ve sıra ile sayılır)

Parmak oyunu tekrar edilir. Ardından “sağ el-sol el” şarkısı söylenir.

Sağ elimde beş parmak, sol elimde beş parmak,

Say bak, say bak sayyyyyybakkkkkk.

1-2-3-4-5, 1-2-3-4-5

Hepsi eder on parmak, sen de istersen saymak

Say bak, say bak, sayyyyyybakkkkk

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

Şarkıdan sonra öğretmen içinde çocuk sayısı kadar 5 rakamının olduğu  1 den 10 a kadar rakamları sınıfa dağıtır. 1-2-3-4-5 dediği an herkes 5 rakamının üzerine konar. Öğretmen kontrol eder. 5 rakamını bulamayan çocuklara rehberlik edilir. 5 rakamlarının üzerinde 5 kere el çırpılır. 5 kere zıplanır. “5 (Beş)” şiiri okunur.

Adım 5 tir benim

Sağ elim, sol elim

Bir de ayaklarım

Hepsi 5 şer parmak

Birlikte sayalım bak

1-2-3-4-5.     Nazire TORUNOĞLU

Çalışma sayfaları dağıtılır. “Robidik’in birçok topu var. Önündeki topları sayalım. Kaç tane top var? Söyleyelim. Robidik’in yan tarafında da mor renkli 5 (beş) rakamı var. 5 rakamını inceleyelim. Kesik çizgilerin üzerinden ok yönlerinde giderek 5 rakamını tamamlayalım. Kutucuklar içinden 5 rakamı yazanı bulup boyayalım. Renkli topları 5’e tamamlamak için yanına kaç top çizmeliyiz? Söyleyelim. 3 top da biz çizip topları 5’e tamamlayalım.” Yönergesi verilir.

Materyaller     : 1’den 10’a kadar rakamlar

Sözcükler         :

Kavramlar      : Rakam (5)

Aile katılım     : Çocuğunuzla yolda giderken çevresinde beş tane olan şeyleri saymasını isteyebilirsiniz.

Değerlendirme:

Bir elimizde kaç parmak var?

-Bir ayağımızda kaç parmak var?

-Sınıfımızda beş tane olan neler var?

-Ellerimizi kaç kere vurduk?

-Kaç kere zıpladık?

-…………………………………….

-…………………………………….

Uyarlama        :

Nazire TORUNOĞLU

Diğer etkinliklerimiz için ETKİNLİKLER sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Akıllı Robidik Eğitimi Satın Alın