Köfte Kızartması

0
728

KÖFTE KIZARTMASI

Etkinlik Türü: Bütünleştirilmiş Türkçe, Sanat ve Drama Etkinliği

Yaş Grubu:…….

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELER
Bilişsel Gelişim

Kazanım 19: Problem durumlarına çözüm üretir.
Göstergeleri:
Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
Çözüm yollarından birini seçer.
Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.

Sosyal Duygusal Gelişim

Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.

Dil Gelişimi

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.

ÖĞRENME SÜRECİ
Çalışma sayfası dağıtılır ve “Yemeğimizi yerken  hangi araç gereçleri kullanıyoruz?” çocuklara sorulur. Çocukların cevapları dinlenir. Ardından “Peki kaşık, çatal ve bıçak olmasaydı sizce yemeklerimizi nasıl yiyebilirdik?” sorusu  sorulur ve düşünmeleri için zaman verilir. Çocukların düşünceleri dinlenir ve “Nasıl kullanılır? Ne işe yarıyor? Hangi maddeden yapılmıştır?” Gibi sorularla düşüncelerini arkadaşlarına açıklamaları istenir. Her çocuğun düşüncesini söylemesine fırsat verildikten sonra değişik malzemeler kullanarak tasarımlarını çizmeleri istenir. Çalışmalar tamamlandıktan sonra sınıf panosunda sergilenir.  Etkinliğin ardından sınıf toplanır.

Çocuklar halka şeklinde otururlar ve “Köfte Kızartma” draması yapılır.

KÖFTE KIZARTMA DRAMASI
Çocuklar halka şeklinde oturtulur. Dikkatleri çekilerek bayat ekmekleri nasıl kullanabileceğimiz hakkında sohbet edilir. Bayat ekmeklerden köfte yapılabileceğini anlatarak köfte kızartma dramasına geçilir. 6-7 çocuk yere yatarak kenetlenir ve kıyma rolünü alırlar. Bazı çocuklar ise yağ ,tuz rollerini alırlar. Aşçı ve yardımcısı kıymaları yoğururlar yağ, tuz ,karabiber ekleyerek köfte haline getirirler sonra köfteleri (çocukları) teker, teker büyük bir hayali tavaya yerleştirirler. Aşçı ve yardımcısı köfteleri kızartmaya başlar. Aşçı “Bakın nasıl kızarıyorlar.”der. Köfteler kızardıkça cazır,  cozur sesler çıkartırlar.“Şimdi kızaranları ters çevirelim.” der ve köfteleri ters çevirirler. En sonunda köfteler teker, teker tabağa alınır ve gruptaki diğer çocuklara yemeleri için dağıtılır. Köfteleri yiyen çocuklar köftelerle ilgili düşüncelerini söyler tüm roller değiştirilerek oyun tekrar oynanır.

MATERYALLER

Artık materyaller, yapıştırıcı, karton, boya

SÖZCÜKLER

Aşçı, köfte, çatal, kaşık, bıçak

KAVRAMLAR

UYARLAMA

AİLE KATILIMI

Eski çağlarda kaşık, çatal, bıçak var mıydı araştıralım.

DEĞERLENDİRME

Oynadığımız dramanın adı neydi?

Sen hangi rolü aldın?

Rolünü beğendin mi?