İŞTE BENİM AİLEM | Türkçe – Sanat Etkinliği

0
29716

İŞTE BENİM AİLEM 

Etkinlik Çeşidi :Türkçe etkinliği- Sanat etkinliği (Bütünleştirilmiş bireysel ve grup etkinliği)

Yaş grubu : 5-6 Yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELER 

Dil Gelişimi 

Kazanım 3. Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar. 

Göstergeleri: Düz cümle kurar.

Kazanım 8: Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. 

Göstergeleri: Dinledikleri/izlediklerini şiir, resim yoluyla sergiler.

Motor gelişimi 

Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. 

Göstergeleri: Malzemeleri yapıştırır. Nesneleri yan yana dizer.

Sosyal ve duygusal gelişim 

Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. 

Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını, mesleğini vb. söyler.

ÖĞRENME SÜRECİ 

Öğretmen küçük bir kutunun içine sabah çocukların evlerinden getirdiği aile resimlerini koyar.

Çocuklar minderlerini alarak halının üzerine yarım daire biçiminde oturur. Öğretmen eline kendi ailesine ait yada gazete dergilerden kesip çıkardığı aile resmini çocuklara gösterir. Çocuklara resimdeki kişilerin kimler olabileceğini sorar. Aile ne Kutunun içinden bir fotoğraf çıkarılarak çocuklara gösterir.

“Bu aile fotoğrafı kime ait ? ” diye sorar.

Aile fotoğrafını alan çocuk kendisini ve aile bireylerini arkadaşlarına tanıtır. Elindeki fotoğrafın nerede çekildiği hakkında bilgiler verir. Çalışma tüm çocuklara yaptırılır. “Ailem” adlı şiir ve ‘‘Ördek ailesi’’ adlı parmak oyunu hep birlikte söylenir.

AİLEM 

Küçücüktür evimiz

Hiç bitmiyor sevgimiz

Annem babam birde ben

Çok mutluyuz hepimiz (Seçkin Tabar) 

ÖRDEK AİLESİ Bu baba ördek (Baş parmak gösterilir) Bu anne ördek (Diğer eldeki baş parmak gösterilir) Bunlar da yavrular, (Elin diğer parmakları gösterilir) Vak, vak diyorlar (İki el üst üste konulur, gaga yapılır) Derede yüzüyorlar. ( Yüzme hareketi yapılır) Bir balık görünce (El alına konularak, izleme hareketi yapılır) Yakalayıp yiyorlar. (Eller hızla vurulup, yakalama ve yeme hareketi yapılır)

Parmak oyununun ardından öğretmen “Aile kimlerden oluşur? ”diye sorar. Çocukların cevapları alındıktan sonra “Ailemize sürpriz resim yapalım mı? ’’diye sorar.

Çocuklar pastel boyalarını alarak masalara geçerler. Çerçeve şeklinde hazırlanmış çalışma kağıtlarını alan çocuklar çerçevenin ortasına istedikleri resmi yaparlar. Yapılan resimler mukavva üzerine yapıştırılır. Masayamakarna, kuruyemişkabukları, simler, pullar, bakliyatlarvb artık malzemeler konur. Çocuklara artık malzemeleri kullanarak çerçevenin kenarlarını istedikleri şekilde süslerler. Çerçeveler eve götürülmek üzere kaldırılır.

Materyaller 

Mukavva, yapıştırıcı, makarna, toz sim, aile fotoğrafları, pastel boya

Sözcükler 

Kavramlar 

Ailemiz

Aile katılımı 

Velilerden çocuklarıyla birlikte çekilmiş bir aile fotoğrafını okula göndermeleri istenir.

Değerlendirme 

Bugün sohbet ederken nelerden bahsettik? Parmak oyunumuzu beğendiniz mi? Çerçevemizi süslerken hangi malzemeleri kullandık? Makarnaları yapıştırırken zorlandınız mı? Sizce çerçeveler üzerine başka hangi malzemeleri yapıştırabilirdik?

Sizce anne ve babanız çerçeveleri görünce nasıl tepki verecektir? Çalışma kağıdı dağıtılarak yönergeleri açıklanır. “Resimde gördüğümüz odamız boş, içinde hiç eşya yok, size vereceğim çıkartmaları kullanarak bu odayı istediğimiz gibi düzenleyelim. ” 

Uyarlama