Günlük Etkinlik Planı Birbirimizi Tanıyoruz

0
474

GÜNLÜK ETKİNLİK PLANI

BİRBİRİMİZİ TANIYORUZ

Etkinlik türü     : Oyun etkinliği (Aile katılımlı   büyük grup etkinliği)   

Yaş Grubu (Ay   : 5+Yaş 

KAZANIM VE GÖSTERGELER

Bilişsel gelişim

Kazanım 1   : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Dil gelişimi

Kazanım 3   :Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.

Göstergeleri: Düz cümle kurar.

Kazanım 4  : Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.

Göstergeleri: Cümle kurarken isim kullanır.

Kazanım   5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmak için sırasını bekler.

Sosyal ve Duygusal Gelişim

Kazanım 1  : Kendisine ait özellikleri tanır.

Göstergeleri: Adını soyadını söyler.

Kazanım 15: Kendine güvenir.

Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder.

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklar ve aileleri, okulun kapısında günaydınnn hoş geldiniz diyerek karşılanır. Öğretmen daha önceden çiçek şeklinde hazırlamış olduğu ve üzerinde çocukların resimleri ve isimlerinin olduğu  yaka kartlarını  çocuklara tek tek takar. Ailelere çocuklarıyla birlikte bir süre sınıfta kalabilecekleri söylenir. Çocukların daha önceden hazırlanmış öğrenme merkezlerinde serbest oynamaları sağlandıktan sonra öğretmen sınıfta bulunan herkese haydi şimdi hep birlikte kocaman bir çember oluyoruz der  ve anneler, babalar, çocuklar el ele tutuşarak çember olurlar. Çemberi oluşturduktan sonra öğretmen şimdi sizinle çok güzel bir oyun oynayacağız der. Oyunumuzun adı “Birbirimizi Tanıyoruz” . Oyunu elimdeki bu oyuncakla oynayacağız. (Öğretmen çocukların rahatça atıp tutabileceği büyüklükte bir dolgu oyuncak seçer. Bu rahatça tutabilecekleri büyüklükte top da olabilir) der ve oyuncağı elinde tutarak ritmik bir şekilde “merhaba benim adım …-…-…-  (Öğretmen  adını söyler) ve oyuncağı karşısındaki kişiye atar. Atarken se-nin a-dın ne?  Diye sorar. (Oyuncağı yanındaki kişiye de verebilir) (Sınıfta kaynaştırma öğrencisi varsa oyuna ondan başlanabilir)

Çemberdeki herkesin sırayla bu şekilde kendini tanıtması sağlanır.

Öneri: Oyunu daha eğlenceli hale getirmek için müzik de kullanılabilir.

Materyaller      : Yaka kartları, sınıftaki dolgu oyuncaklardan biri.

Sözcükler         :  Merhaba

Kavramlar       :

Aile katılımı     : Çocuklarla birlikte veliler de sınıfa alınır.

Değerlendirme:

– Az önce nasıl bir oyun oynadık?

– Oyunda ne kullandık?

– Oyunumuzu oynarken keyif aldınız mı?

– Okulumuzu, sınıfımızı beğendiniz mi?

– Okula geldiğiniz için mutlu musunuz?

– Hangi öğrenme merkezlerinde oynamak hoşunuza gitti?

– Evinizde sınıfımızda bulunan oyuncaklardan var mı?

– Hangi arkadaşlarınızın isimlerini öğrendiniz gösterir misin?

– Okul dışındaki arkadaşlarınızdan sınıfta ismi aynı olan arkadaşınız var mı?

-……………………………………………………………

-……………………………………………………………

 

Uyarlama: Ram’dan raporu olan kaynaştırma öğrencisinin engel durumuna  uygun olarak etkinlik uyarlanır

Oyuna  (varsa)  kaynaştırma öğrencisinden başlanır.