Günlük Etkinlik Planı Bir Gün Okula Giderken

0
407
Günlük Etkinlik Planı Bir Gün Okula Giderken
Günlük Etkinlik Planı Bir Gün Okula Giderken

Günlük Etkinlik Planı Bir Gün Okula Giderken

Etkinlik Türü: Müzik, Drama ( Bütünleştirilmiş büyük grup etkinliği)

Yaş Grubu     : 5 + Yaş

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Dil Gelişimi

Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.

Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimikleri kullanır.

Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler. Dinledikleri7izlediklerini drama yoluyla sergiler.

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.

Göstergeleri: Görsel materyalleri inceler.

Motor Gelişim

Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.

Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür.

Kazanım 5: Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder.

Göstergeleri: Bedenini kullanarak ritm çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritm eşliğinde dans eder. Müzik ve ritm eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Öz bakım Becerileri

Kazanım 5: Dinlenmenin önemini açıklar.

Göstergeleri: Dinlendirici etkinliklere katılır.

 

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen çocukları etrafına toplar. Bu günkü etkinliğimizin adı ‘’bir gün okula giderken’’der .Kahramanlarımız Arda ile Yelda’nın bir gün okula giderken çevresinde neler gördüklerini eğlenerek birlikte öğrenelim. Peki sizler okula araçla mı ,yürüyerek mi veya okul servisiyle mi geliyorsunuz? Gelirken çevrenizde neler dikkatinizi çekiyor onları da söyleyebilirsiniz, diyerek etkinliğe başlar.

Arda ile Yelda anneleriyle  birlikte okula yürüyerek gidiyordu. (yavaş adımlarla yürüme hareketi yapılır). Ama biraz geç kalmışlardı. (hızlanarak yürümeye devam edilir) Rengarenk çiçeklerle dolu bir bahçenin önünden geçiyorlardı. Çiçeklerin kokusu çok güzeldi. Arda ile Yelda burunlarından bir nefes aldı, çiçeklerin kokusunu içine çekti. Aldığı nefesi ağzından geri verdi. (yürüme hareketi ve çiçek koklama öykünmesi yapılır) Yürümeye devam ettiler. Bir pastanenin önünden geçiyorlardı. İçerden mis gibi bir poğaça kokusu geliyordu. Arda ile Yelda’nınçok hoşuna gitti, koklamaya başladılar. (burundan nefes alınır ağızdan verilir) mmm ooo mmm ooo tadı da güzeldir diyerek lezzetli öykünmeleri yapılır.

Öğretmen  şimdi’de Arda ile Yelda yolda kimleri görmüş, neleri görmüş? Şarkımızda onları öğrenelim diyerek ‘’bir gün okula giderken’’şarkısını birkaç defa söyler. Çocuklara ritim aletlerinden tef veya ritim çubukları verilir. Şarkının öykünme bölümlerinde ritim aletleri ile eşlik edilir, söylenir. Şarkının içinde geçen roller çocuklara uygun şekilde paylaştırılır birlikte söylenir, drama çalışması ile tamamlanır.

“Bir Gün Okula Giderken”

Bir gün okula giderken, her şeye dikkat ederken,

Bir kız topla atladı, topu düştü patladı.

Pat pat pat, pat pat pat,pat pat pat pat pat pat….(ritm aletleri ile çalınır)

Bir gün okula giderken, her şeye dikkat ederken,

Önde bir ihtiyarcık yürüdü yavaşçacık

Hım hım hım, hım hım hım, hım hım hım hım hım…(ritm aletleri ile çalınır)

Bir gün okula giderken, her şeye dikkat ederken

Önde süslü bir hanım, yürüdü adım adım

Tray lay lay, tray lay lay, tray lay lay lay lay lay lay… (ritm aletleri ile çalınır)

Bir gün okula giderken, her şeye dikkat ederken

Bir asker sert bakarak, geçti selam çakarak

Rap rap rap, rap rap rap, rap rap rap rap rap rap…(ritm aletleri ile çalınır.)

(Sözler ve hareketler doğaçlama olarak çoğaltılabilir.)

Materyaller: Ritm aletleri, tef/ritm çubukları, kağıtlar, pastel boyalar.

Sözcükler:

Kavramlar: Zıt ( Hızlı-yavaş)

Aile Katılımı: Çocuğunuzla çevrenizde gördükleriniz hakkında konuşunuz.

Değerlendirme:

Arda ve Yelda okula gelirken neler görmüştü?

-Arda ve Yelda okula kiminle geliyordu?

-Okula gelirken çevrenizde dikkatinizi çeken neler vardı?

-Etkinliğimizde ilginizi en çok çeken kahraman hangisiydi?

-…………………………………………..

-………………………………………….

Uyarlama: