Etkinlik Planı | Zeynep Ne Yapmalı?

0
10

Etkinlik Planı | Zeynep Ne Yapmalı?

Etkinlik Çeşidi   :  Türkçe (Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu (Ay) :

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel gelişim

Kazanım 19.  Problem durumlarına çözüm üretir.

Göstergeleri:  Problemi söyler.  Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.  Çözüm yollarından birini seçer.   Seçtiği çözüm yolunun gerekçesini söyler.  Probleme yaratıcı çözüm yolları önerir.

Dil gelişimi

Kazanım 3.  Söz dizimi kurallarına göre cümle kurar.

Göstergeleri:  Düz cümle kurar.   Olumsuz cümle kurar.   Soru cümlesi kurar.   Bileşik cümle kurar.  Cümlelerinde öğeleri doğru kullanır.

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklara kuklalarla “Zeynep ne yapmalı?” isimli öykü anlatılır.  “Zeynep bugün çok mutluydu.  Anne ve babasıyla birlikte alışverişe gideceklerdi.  Hazırlanıp evden çıktılar.  Babası arabaya binip çalıştırmaya başladı.  Zeynep ve annesi de arabanın yanına geldiler.  Zeynep hemen arabanın ön kapısını açıp ön koltuğa oturdu.

Babası:  Zeynep orası annenin yeri kızım sen arka koltuğa oturacaksın,  dedi.

Zeynep:  Babacığım ben ön koltuğa oturmak istiyorum.

Babası:  Zeynep hadi kızım arkaya otur.  Bak geç kalıyoruz.

Zeynep:  O zaman annemin kucağına oturayım,  dedi ve başladı ağlamaya.

Öykü burada bırakılır.  Çocuklara,  öyküde yapılan yanlış davranış nedir?  Siz Zeynep ‘in yerinde olsaydınız nasıl davranırdınız?   Vb. Çocukların düşünceleri alınır.  Bulunan çözüm yollarıyla öykü tamamlanır.

Materyaller

 

Sözcükler

Kavramlar

Değerlendirme

Öykümüzün adı neydi?

Zeynep neden ağlamaya başladı?

Çalışma sayfaları dağıtılarak yönergeleri açıklanır.  “Kelebeklerin eksik olan yerlerini tamamlayıp boyayalım.  Resmi inceleyelim.  Pınar ile Çınar’ın problemini tahmin edelim.  Bizi duyabilselerdi,  bu problemi çözmeleri için onlara neler söylerdik. ”

Uyarlama